Nye Audi Q2: Kompakt funksjon > 03 > 2016 > Audi Norge

Nye Audi Q2: Kompakt funksjon

1400x438_Macao_MV_03_Somehow_rgb.jpg

Nye Audi Q2: Kompakt funksjon

Den internasjonale bilutstillingen i Genève byr på en rekke nyheter fra Audi. En av de største nyhetene, er premieren til nye Audi Q2. Den nye kompakte SUV’en henter teknikk og opplevelser fra sine større brødre i Q-familien og kombinerer det med skarp design og funksjonelle løsninger.

Nye Audi Q2 er 1,51 meter høy, 1,79 meter bred og 4,19 meter lang, med en akselavstand på 2,60 meter. Størrelsesmessig er den dermed noe kortere en Audi A3, men har samtidig like stor akselavstand som Audi Q3. Bagasjeromsvolumet måler 405 liter, og øker til 1050 liter når bakseteryggene legges ned.

Designen til nye Audi Q2 preges av vinkler, kanter og skarpe linjer. Den umiskjennelige singelframe-grillen har fått nye knekker og sammen med de markante frontlyktene gir den bilen et sportslig uttrykk. Helt ny er også sideprofilen, hvor skulderlinjen i karosseriet nærmest er høvlet frem med skarpe linjer og vinkler. Kontrast-fargen nederst er med på å understreke offroad-designen på bilen. Dekorelementet bak siderutene kan byttes ut dersom eieren ønsker andre kontrastfarger og dekor på bilen ved en senere anledning.

Teknikken i nye Audi Q2 hentes fra storebrødrene. Det betyr at den komptakte SUV’en eksempelvis kan leveres med LED-hovedlys, head-up display, adaptiv cruise-kontroll med køkjøringassistent og demperregulering. Nødbremsassistent er standard.

De skarpe linjene går igjen i interiøret, hvor det er lagt stor vekt på romfølelse. MMIskjermen er plassert høyt på dashbordet og med Audi smartphone interface kan grensesnittet til iOS og Andriod smarttelefoner enkelt integreres gjennom Apple Carplay og Google Andriod Auto.

-Nye Audi Q2 kommer på norske veier til høsten. Forhåndssalget starter i sommer og vi ser for oss en startpris på under 300.000 kr, sier Audi-direktør Harald Edvardsen-Eibak. Med nye Audi Q2 utvider vi SUV-familien til Audi ytterligere, og vi er trygge på at denne modellen både vil tiltrekke oss nye kundegrupper og være et nytt alternativ for mange av våre eksisterende kunder, avslutter Edvardsen-Eibak.